Martorii din bord s-au aprins? Iata 5 posibile motive pentru care se intampla acest lucru
Daca lumina din bordul masinii s-a aprins aceast lucru inseamna ca ceva nu este in regula sub capota. A ignora acest lucru te poate lasa cu masina in mijlocul drumului atunci cand te astepti mai putin si te-ar putea costa sume mari de bani. Pentru a afla usor care este problema apeleaza la testere de diagnoza auto profesionale.
Lumina aprinderii martorului din bord poate semnala diverse situatii precum capacul de combustibil care nu este inchis in mod corespunzator pana la o defectiune mai grava, cum ar fi un convertor catalitic defect sau o problema cu unul dintre senzorii de oxigen ai masinii.
Iata cele mai frecvente probleme care pot declansa aprinderea martorilor din bordul masinii.
Probleme cu senzorul de oxigen
Senzorul de oxigen (uneori numit si senzor O2) masoara cantitatea de oxigen ars in sistemul de evacuarii al masinii. Acesta trimite date computerul vehiculului, care le foloseste pentru a regla amestecul de aer si combustibil care intra in clindri. O masina va continua sa functioneze chiar daca un senzor O2 trebuie inlocuit, dar va arde mai mult combustibil decat de obicei. Pe termen lung, un senzor O2 defect poate deteriora componente precum bujiile si convertorul catalitic. De asemenea, din cauza acestei situatii masina poate sa nu treaca testul de emisii.
Capac de combustibil deschis
Un capac deschis reprezinta una din cele mai comune motive pentru care martorii din bordului masinii se pot aprinde. Capacul reprezinta un element crucial pentru sistemul de livrare a combustibilului. Impiedica in special aburii de benzina sa paraseasca rezervorul si ajuta la mentinerea intregului sistem sub presiunea corecta.
Convertor catalitic defect
Un convertor catalitic este integrat in sistemul de evacure al vehiculului. Transforma monoxidul de carbon generat in timpul procesului de ardere in dioxid de carbon. Este o operatiune destul de simpla iar esecul si poate fi adesea prevazut. Aceasta este o vesta buna, deoarece o astfel de componenta are un pret piperat.
Efectuarea la timp a verificarii periodice cu ajutorul unui tester de diagnoza auto este esentiala pentru a mentine convertorul calalitic al masinii in stare functionala.
Probleme cu bujiile/bobina de aprindere
Simplu, o bobina de aprindere genereaza electricitate de care bujiile au nevoie pentru a aprinde amestecul de combustibil si aer. Masinile clasice au o singura bobina, dar multe vehicule moderne folosesc o bobina pe cilindru. Daca sunt capota masina tale se afla un V8, ai putea avea opti bobine separate. Exista si exceptii precum nemaipomenitul Bugatti Chiron care are 16 dar aici deja discutam despre o alta clasa. Oricat de multe bobine sunt, o bobina care functioneaza aproape sigur va aprinde martorii din bordul masinii, dar nu uita daca masina ta arde motorina nu ai nici bobine de aprindere nici bujii.
Firul de la bujie defect
Dupa cum ii spune si numele, firul unei bufii transfera electricitate de la bobina la bujie. Dara acesta, amestecul de combustibil si aer nu s-ar aprinde. Marea majoritatea a producatorilor de masini utilizeaza un singur fir pe clindru, dar exista si modele, in special unele Mercedes-Benz mai vechi cu doua bujii pe cilindri si prin urmare, doua fire.
Printre simptomele cablurilor de bujii necorespunzatoare, se numara un ralant dur, o scadere vizibila a performantei motorului si un kilometraj mai scazut cu acelasi plin de combustibil.