Serviciile de externalizare achizitii, un nou trend in România

Recomanda informatia!

Companiile mari si mijlocii din România au început sa imbratiseze trendul externalizarilor de servicii cu rezultate mixte catre excelente. Aceasta solutie de reducerea costurilor este una destul de popularã peste hotare si a intrat în forta si pe Piata din România, companii mari precum Telekom si altele similare aplicand cu succes strategia pentru numeroase departamente, de la cele de prestari de servicii la resurse umane. Externalizarea de servicii este o solutie care poate fi aplicata inclusiv în cazul departamentului de achizitii cu rezultate peste asteptari in ceea ce priveste reducerea totala a costurilor fixe, variabile si de achizitii.

Ce inseamna externalizarea de achizitii

Externalizarea de achizitii cu scopul de a reduce costurile a optimiza, eficientiza si creste profitul este un serviciu introdus in premiera in România de aceasta firma care prinde rapid popularitate datorita rezultatelor vizibile in cel mai scurt timp. Acest tip de serviciu a apãrut pe Pita din România exact la momentul oportun în care managerii companiilor mijlocii si mari erau deja convinsi de avantajele strategiilor de externalizare. Serviciile de achizitii externalizate catre o firma specializata inseamna colaborarea cu o echipa dinamica, cu vastã experientã in domeniu, dedicata fiecarui proiect in parte dar care poate utiliza resurse pe care nici un departament întreg de achizitii nu le are la dispoziþie.

Departamentul de achizitii sau category buyer, Asa cum este numit acest post, este cel care în cadrul unei companii se ocupa de achizitia de produse grupate în functie de diferiti factori, de la similitudine, la prioritate in ceea ce privesc nevoile companiei sau gradul de productivitate.

Pentru eficientizarea acestui tip de activitate este nevoie pe de o parte de experientã in domeniu, cunostinte legate de specificatiile tehnice ale produselor cu care lucreazã compania dar, cel mai important, este nevoie de talent de negociator. Un expert in achizitii este acea persoana care se bazeaza pe talentul de negociator pentru a face o diferenta vizibila intre costuri, cheltuieli in vederea optimizarii si eficientizarii intregului proces. O echipa de negociatori bine instruiti care are libertatea de a actiona fãrã a se folosi de numele companiei are un avantaj clar în fata unui expert in achizitii angajat de o companie anume di chiar în fata unui departament întreg. Pe acest aspect mizeaza si prima firma de externalizare de achizitii din România care prezintã acest serviciu ca o solutie de reducere a costurilor cu rezultate vizibile rapid.

Externalizarea de achizitii face posibila folosirea metodei Just in Time

Metoda Just in Time, introdusa initial in Japonia este o filozofie organizationala extrem de eficienta in teorie însã deosebit de greu de pus in practica atunci când vine vorba de aplicarea in situatii reale. JUST in TIME este metoda prin care materialele necesare sunt achizitionate exact in momentul în care este nevoie de acestea, reducand la minim stocurile si implicit costurile de depozitare si riscul ca anumite produse sã iasã din perioada de garantie înainte de a putea fi folosite.

Aceasta metoda este extraordinar de greu de pus in practica datorita faptului ca poate avea cu usurinta efect invers in momentul în care balanta intre mijloace de productie si productia in sine se afla in dezechilibru. Externalizarea departamentului de achizitii face posibila optimizarea si planificarea pana în cele mai fine detalii a procesului de achizitii astfel încât stocurile se pot reduce la minim si metoda Just in Time poate fi implementata cu succes.

Recomanda informatia!

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *