Lucruri de stiut pentru liber profesionisti

Recomanda informatia!

Am fost pe deplin liber profesionist din 2006, pornind o afacere in plan secund care a inceput sa prinda forma inca din 2002. In aceasta perioada de timp, am invatat destul de multe lucruri despre realitatile financiare si practice ce nu ar trebui sa lipseasca din arsenalul persoanelor ce vor sa devina liberi profesionisti.

Cand am facut prima oara saltul catre autonomie, am fost inconjurat de multe temeri si incertitudini. Am simtit ca numarul de lucruri pe care trebuie sa-l fac este coplesitor. In acest articol, voi dezvalui anumite lucruri de care sunt mandru ca le-am facut in primele etape ale autonomiei mele. Toate persoanele ce vor sa devina liberi profesionisti are trebui sa faca aceleasi lucruri, part-time sau in timpul liber.

Incepe structura corporativa cat mai curand posibil

In cazul in care castigi o suma mica de bani din ceea ce faci ca liber profesionist, acest lucru nu este necesar. Iti poti declara veniturile suplimentare si acestea pot sa fie taxate usor de statul in care lucrezi.

Totusi, daca este angajat in mai multe proiecte ca liber profesionist, ar trebui sa te gandesti la crearea unei structure corporative de un anumit fel. Pentru o persoana care lucreaza pe cont propriu, acest lucru inseamna practice sa separe in mod legal bunurile legate de propria afacere de bunurile proprii, iar in cazul in care apare vreo problema din punct de vedere legal, sa poate sa faca o distinctie clara intre cele doua.

Se poate intampla ca tu sa-ti doresti sa incepi o afacere daca ai avea o idee concreta legata de pasul de inceput. Chiar daca iti doresti o afacere si nu ai nici o idee concreta legata de domeniul de activitate. Pentru a fi sigur ca incepi cu dreptul, trebuie sa scrii o lista cu punctele tale forte si slabiciunile pe care le ai in momentul de fata. Apoi creaza o lista cu domeniile in care ti-ar placea sa te specializezi. Poate esti bun la copywriting, sau poate ai mai multa inclinatie pentru desen, iar un job in domeniul Web Design ar fi mult mai adecvat.

Faceti acest exercitiu pentru cateva zile, oferindu-i astfel timp creierului sa absoarba toate informatiile si sa inventeze alte lucruri la care nu te-ai gandit in trecut. Dupa ce ai terminat lista, potriveste punctele forte cu domeniul tau de expertiza. Acest lucru iti va oferi o idee clara despre nisa/nisele in care vrei sa te pozitionezi si in care iti vei putea distinge brandul.

Recomanda informatia!

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *