Cum poti redacta un plan de afaceri eficient?
Un plan de afaceri este un document crucial pentru noua ta firma sau intreprindere. Este cel vare explica cine esti, care iti descrie firma si arata ce vei face sau cum te vei descurca pentru ca afacerea ta sa fie rentabila.
Un plan de afaceri redactat asa cum trebuie, este cel care iti va permite sa castigi un plus de incredere pe langa cei de la care vrei sa te imprumuti, pe langa investitori si alte parti implicate. Va trebui deci sa arati ca esti implicat, dar si ca detii competentele, cunostintele si increderea necesare pentru a ajunge acolo unde iti doresti.
Care sunt elementele necesare pentru un bun plan de afaceri? Un plan de afaceri ar trebui sa contina elementele urmatoare:
- numele firmei si o descriere a activitatii sale.
- o analiza a pietei si a concurentei.
- un plan de marketing.
- structura ta organizationala si juridica a firmei.
- un plan de resurse umane.
- o analiza a nevoilor finaniciare si a nevoilor de echipare.
- datele tale financiare cheie.
Ai nevoie de informatii suplimentare. Cu siguranta ca ai facut inainte de a te lansa in lumea afacerilor un studiu sau un prospect de piata. Dar un plan de afaceri are nevoie de cercetari si de fapte solide si verificabile.
Fixeaza-ti unele obiective mesurabile. Astfel vei reusi ca tu si echipa ta sa ramaneti motivati, concentrati si determinati in realizarea viziunilor. Obiectivele tale ar trebuie sa fie in acord cu toate aspectele planului tau de afaceri.
Ai nevoie de un plan de marketing? Daca firma ta va miza mult pe marketing, atunci ai nevoie si de un plan de marketing. Planul de marketing cel mai eficient in cinci etape trebuie sa contina:
- o analiza care sa examineze fortele, slabiciunile, posibilitatile si amenintarile relative la firma ta.
- o descriere a publicului tinta.
- obiective clare- parti si segmente de piata, numar de clienti fidelizati, marimea si volumul de cumparaturi efectuate, etc.
- o descriere a strategiei de marketing.