Prognozele financiare ale companiei HTC pentru 2012 sunt negative

Recomanda informatia!

HTC a anuntat recent o degradare a prognozelor financiare ale companiei pentru trimestrul 2 al lui 2012, tinta cea mai probabila fiind cea a unui profit zero, in conditiile in care incasarile vor fi aproximativ egale cu costurile de productie. Insa aceasta degradare a prognozelor financiare vine dupa o alta degradare ce a avut loc in 2011, iar analistii se intreaba deja care este “punctul de rupere” in cazul HTC.

In trimestrul 3 al lui 2011 compania a inregistrat vanzari-record, dublate de incasari de 4.46 miliarde de dolari SUA si profituri-record, dar din acel moment compania si-a avertizat investitorii ca vor urma scaderi ale incasarilor in trimestrul 4, iar vanzarile in acest trimestru nu vor depasi 12 milioane de smartphone-uri, fata de cele 13.2 milioane de smartphone-uri vandute in trimestrul 3. Toate aceste estimari includeau sezonul sarbatorilor si s-au dovedit a fi confirmate. Pentru trimestrul 2 al lui 2012 incasarile sunt estimate in jurul cifrei de 3.5 miliarde de dolari SUA, cu peste 20% mai mici fata de varful inregistrat in trimestrul 3 al lui 2011.

HTC produce in continuare telefoane mobile de o foarte buna calitate. De exemplu HTC Sensation este considerat a fi unul dintre cele mai bune telefoane de pe segmentul lui de pret. Si compania continua sa inoveze si sa aduca valoare pe toate segmentele de pret, chiar si pe segmentul de telefoane ieftine prin dezvoltarea printre altele a interfatei HTC Sense care faciliteaza mult utilizarea smartphone-urilor cu sistem de operare Android.

Dar cu toate astea, HTC este in definitiv doar un alt producator de telefoane cu Android intr-o piata a telefoanelor cu Android suprasaturata. Iar daca mai adaugam in peisaj si niste achizitii neinspirate efectuate recent de companie, prognoza pe termen mediu si lung a companiei devine negativa.

Platformele hardware construite de HTC sunt recunoscute pentru fiabilitate, dar aproape toate telefoanele pe care acestia le produc sunt identice. In loc sa scoata pe piata o “nava-amiral” asa cum fac Apple si Samsung odata la 6 luni sau la 1 an, HTC continua sa produca telefoane cu design si specificatii aproape neschimbate fata de modelele anterioare, iar asta s-a dovedit a fi o strategie gresita pentru Nokia si multele sale modele de telefoane mobile ieftine sau scumpe care rulau sistemul de operare Symbian.

Adoptarea sistemului de operare Android pentru telefoanele sale a adus companiei HTC beneficii insemnate la inceput, dar in acest moment sistemul de operare Android a inceput sa fie folosit si de alti producatori cum ar fi Samsung, ZTE, Huawei, LG, Motorola, plus alti producatori mai mici si in aceste conditii devine din ce in ce mai greu pentru HTC sa-si diferentieze produsele pe piata, mai ales in conditiile in care design-urile si specificatiile hardware ale produselor sale sunt asa cum aminteam mai sus.

Analistii sunt de parere ca este nevoie de o schimbare radicala a liniei de produse a companiei pentru a putea ramane in continuare in competitie. Unii pasi au fost facuti prin introducerea tabletei HTC Flyer, iar in planurile de viitor se pare ca s-ar afla netbook-uri ce vor avea instalate browserul Google Chrome. Insa ambele proiecte sunt riscante avand in vedere ca deocamdata tabletele cu Android nu se vand la fel de bine ca iPad-ul produs de Apple, iar din punct de vedere al pretului tableta HTC Flyer nu este nici pe departe cea mai ieftina. Netbook-urile cu Google Chrome sunt deocamdata o mare necunoscuta pentru publicul larg, deci potentialul de crestere al companiei HTC prin aceste piete ramane unul limitat.

Recomanda informatia!

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *