Diverse

Ce impact a avut internetul asupra cititorilor de ziare?

Recomanda informatia!

Odata cu aparitia internetului, omenirea a experimentat o noua revolutie informationala. Capacitatea oamenilor de a stoca si a distribui informatie a crescut la niveluri de neimaginat, in urma cu 20 de ani. Acest lucru a adus schimbari in toate domeniile. Oamenii au acces la informatie mai mult ca niciodata, pot sa compare costuri, caracteristici sau performante, sa ia parte in comunitati virtuale construite in jurul unei idei, a unei pasiuni, a unui interes comun. Mai mult, internetul a facut ca granitele intre tari sa devina „invizibile” si a apropiat oamenii in pofida distantelor sau a obstacolelor geografice.

Unul dintre domeniile care a resimtit cel mai mult aceasta schimbare este presa, care pare sa fie pe cale de disparitie, un motiv de ingrijorare, dar nu de panica. Un ziar este o publicatie tiparita, care contine o compilatie de stiri in functie de categoria din care face parte. Insa, odata cu trecerea timpului, articolele de pe internet au devenit din ce in ce mai populare, deoarece acestea sunt mult mai accesibile pentru oameni decat paginile tiparite de ziar.

Internetul, ca nou canal de informare, a navalit peste utilizatori fara manual de utilizare, fara reguli clare de folosire si fara o autoritate centrala care sa decida ce e bine si ce e rau. Oamenii s-au putut bucura de informatie peste noapte, de cele mai multe ori gratuit. A fi la curent cu ultimele stiri din politica sau despre economie este foarte usor. Nu trebuie decat sa gasesti o publicatie dedicata pe acest subiect si sa te abonezi la newsletter sau sa ii dai „like” pe Facebook. Desigur, este posibil ca ziarul online la care te-ai abonat sa nu iti ofere informatiile de care ai nevoie. Insa, din fericire, exista o multitudine de ziare din care poti alege. Mai mult decat atat, mai majoritate ofera informatie gratis.

Cititorii prefera din ce in ce mai mult ziarele online. Un studiu recent realizat la Universitatea din California de Sud, Centrul Annenberg pentru Viitorul Digital, a constatat ca utilizatorii de internet citesc ziarele online pentru o medie de 53 de minute pe saptamana, in 2008.

Acesta este cel mai inalt nivel inregistrat in cei opt ani de studiu de cand este in derulare acest proiect. Studiul a constatat ca 22% dintre utilizatori au spus ca au oprit abonamentul lor la o publicatie tiparita sau la o revista, deoarece acestia puteau avea acces la acelasi continut online. Pe internet, ziarele sunt online tot timpul si pot completa continutul lor cu inregistrari audio sau video, precum si cu alte resurse de nepretuit din arhivele lor vaste. Fara indoiala, ziarele tiparite se confrunta cu cele mai dificile timpuri, insa internetul poate oferi multe lucruri pe care ziarele tiparite nu pot.

Ziarele ar trebui sa se adapteze la aceasta noua situatie. Redactiile si patronii ziarelor tiparite ar trebui sa isi schimbe modul de gandire despre produsul muncii lor. Ineficienta distributiei ziarelor, costul mare per exemplar si schimbarea modului in care publicul isi obtine informatiile va duce inevitabil la restrangerea drastica a numarului de cititori al ziarelor tiparite.

Recomanda informatia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *