Un gasim un magazin online de tricouri Adidas
Tricourile polo Adidas(cunoscute in afara tarii mai ales ca si tricouri de golf sau de tenis), sunt o gama de tricouri cu guler, cu 2 sau 3 nasturi (de obicei) si uneori cu buzunar lateral in partea de sus. Materialul folosit de obicei include bumbac, alaturi de poliester sau alte fibre sintetice.
Cu un istoric datand de acum 2 secole, acestea s-au transformat considerabil – de la camasile albe, cu nasturi, folosite initial in Franta, la tenis, Rene Lacoste a fost cel care a facut pasul decisiv. Campion de sapte ori a competitiei de tenis Grand Slam, el a decis sa vechea tinuta nu era confortabila si deci trebuia schimbata – asa ca elaborat un tricou cu maneca scurta, tricotat la o tesatura nu atat de deasa, din bumbac (denumind respectivul material jersey petit pique), cu un guler inalt, drept, proeminent si o parte mai lunga in fata decat in spate (cunoscuta azi ca si coada de tenis). A purtat prima data acest nou articol de imbracaminte sportiva in 1926, in cadrul Campionatului american de tenis.
Bineinteles, daca multe din atuurile acestui tricou ADIDAS s-au dovedit a fi de ordin tehnic – permitand mainilor sa se miste mai liber; protejand gatul fata de razele soarelui, prin ridicarea gulerului; deschiderea nasturilor pentru o aerisire mai buna; folosirea unui material care sa respire mai usor si sa fie mai durabil; partea din spate pentru a nu mai iesi atat de usor din pantaloni (da, tricoul Adidas nu era scos din pantaloni) azi s-a ajuns la alte considerente. Dupa 1933, stilul acestor tricouri polo Adidas a fost adoptat de foarte multi jucatori de tenis. Mai tarziu, aceste tricouri Adidas au fost adoptate si in golf, ca tinuta standard. Multe cluburi sau terenuri de golf chiar solicita aceasta tinuta, ca obligatorie. Aceste modele pot sa difere intr-o anumita fata de cele pentru tenis, avand un buzunar (pentru carnetel sau creion – a tine scorul), 3 sau 4 nasturi la guler.
Astazi insa, aceste tricouri Adidas sunt purtate si de femei si de barbati, castigand tot mai mult teren – toti mari producatori sportivi participa in acest segment. Chiar daca sunt purtate in contexte casual (mai putin sportive sau atletice), acestea sunt alese si de numeroase companii ce activeaza in retail, cat si de scoli sau institutii de invatamant.