Afaceri online

Istoria ochelarilor Ray Ban

Recomanda informatia!

Cei mai cunoscuti ochelari de soare au aparut din necesitate, ca echipament „obligatoriu” pentru pilotii americani. Ray-Ban isi datoreaza faima in primul rand generalului MacArthur care obisnuia sa-i poarte in permanenta, dar in aceeasi masura si actorilor de la Hollywood. Marca a stiut intotdeauna cum sa se pozitioneze pentru a se face remarcata. Si chiar asa, ce este atat de interesant la niste ochelari de soare?

Ochelarii de soare sunt un ingredient imposibil de inlocuit. Pentru anumite persoane sunt atat de importanti incat devin pe nesimtite motivul caderii lor in penibil, ridicol sau kitsch. Periodic, apara privirile prea sensibile de „aciditatea“ razelor de soare dar, in restul timpului, firile „cu stil” folosesc ochelarii de soare pe post de ornament de pus in par. Chiar si pe timp de noapte, eventual „la club”…

Pentru Ray-Ban, nisa consumatorilor pare sa fie una selecta in sensul frumos al cuvantului. Nimeni nu isi cumpara Aviators de dragul opulentei, mai ales ca intr-o piata in care exista zeci de modele „de firma”, o rama subtire din metal indica mai repede un pret mic. BoutiqueMall este un magazin online unde vei gasi numai ochelari Ray Ban originali preturile demonstrand acest lucru.

Povestea RayBan incepe in anii 1930. Mai exact, 7 mai 1937. Data la care prima pereche de ochelari Ray-Ban botezati Anti-Glare este patentata de catre opticienii Bausch&Lomb. Cerinta venise cu ceva timp inainte de la un locotenent din armata americana, aflat in cautare de ochelari capabili sa ii protejeze ochii de razele puternice de soare imbracati intr-un design agreabil. Primii ochelari de soare cu lentile anti-reflexie aveau o rama din metal usoara placata cu aur. Lentilele erau verzi si filtrau cu succes razele infrarosii si UV. Membrii corpului de aviatie au adoptat imediat noul echipament si de aici a aparut si porecla: Aviator Glasses, un termen care astazi defineste toti ochelarii cu acest tip de design.

Recunoasterea internationala urmeaza in timpul celui de al Doilea Razboi Mondial, in momentul in care generalul Douglas MacArthur ajunge pe plaja din Filipine purtand ochelarii de soare Ray-Ban din dotare. Imaginea care face inconjurul planetei are in prim-plan silueta atat de celebra a celui mai stilat accesoriu de protectie a ochilor.
A doua piatra de temelie in constructia faimei Ray-Ban este lansata in 1952. Brandul cu o filozofie functionala se extinde in directia modei si lanseaza prima pereche de ochelari de soare cu rama din plastic. Noua inventie primeste numele Wayfarer. Devine un succes peste noapte mai ales in randul femeilor, in ciuda faptului ca initial cel putin, marca era una mai degraba dedicata barbatilor. Un moment de glorie aduce si filmul „Breakfast at Tiffany’s“ din 1961, unde Audrey Hepburn poarta cu mandrie o pereche de Wayfarer.

Lista celebritatilor care adopta stilul Ray-Ban creste de la zi la zi, de la Bob Dylan, Andy Warhol si James Dean pana la Marlyn Monroe si John Lennon. Practic toata lumea indrageste ideea de ochelari Ray Ban Aviator cu stil doar ca era disco a anilor 1970 aduce un nor de umbra asupra marcii. Cel putin succesul designului Wayfarer paleste in fata propunerilor mult mai extravagante venite din partea unor designeri de moda precum Dior sau Yves Saint Laurent. Ray-Ban incearca sa faca fata intrarii caselor de moda pe piata ochelarilor de soare, dar produsele noi esueaza.

Recomanda informatia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *