Factori care influenteaza procesul de selectie a pietelor

Recomanda informatia!

Firmele care isi doresc sa patrunda pe pietele externe trebuie sa tina cont in procesul de selectie pe care il fac cu privire la acestea de cinci factori principali. In primul rand va trebui sa se tina cont de dimensiunea pe care o are intreprinderea, in al doilea rand de ponderea exporturilor, in al treilea rand se va tine cont de obiectivele pe care intreprinderea le are, de asemenea, strategia intreprinderii este deosebit de importanta. Nu in ultimul rand, valoarea informatiilor de piata este deosebit de importanta. Toti acesti factori influenteaza, mai mult sau mai putin, procesul de selectie a pietelor. Astfel, intreprinderile de dimensiuni mari pot sistematiza selectia pietelor utilizand resursele mai insemnate de care dispun. Daca exporturile sunt mai ridicate in totalul vanzarilor intreprinderii, atunci profitabilitatea si stabilitatea acesteia sunt dependente de pietele externe.

In acest context, trebuie spus ca procesul de selectie a pietelor este influentat si de obiectivele urmarite de firma in cauza in vederea internationalizarii. Se poate aduce in discutie abordarea oportunista si abordarea sistematica, prima fiind favorizata de indeplinirea unor obiective pe termen scurt, iar a doua de indeplinirea unor obiective pe termen lung.

Strategia adoptata de firma in cauza in marketingul international influenteaza si ea procesul de selectie a pietelor, aceasta fiind reprezentata de trei strategii deosebit de importante: strategia de concentrare (focalizare) a pietei, strategia de regrupare a pietelor si strategia de abordare secventiala a pietelor externe. De fapt, strategia de marketing reprezinta punctul central al programarii de marketing, si este considerata baza fundamentala a politicii de marketing, nucleul central al acesteia.

Valoarea informatiilor de piata contribuie si ea la realizarea procesului de selectie a pietelor. Aceste informatii vizeaza, in principal, nivelul pietei (al tarii), dar si nivelul produsului (al intreprinderii). Aceste informatii constau, in cazul pietei, in mai multi indicatori macroeconomici ce alcatuiesc un ansamblu ce este utilizat in selectia  preliminara, iar in cazul produsului, furnizarea unui profil detaliat al pietelor individuale. Informatiile despre produs pot fi obtinute atat din surse de date primare, cat si din surse de date secundare (rapoartele realizate de anumite birouri de studii de marketing si panel).  

 

Recomanda informatia!

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *