Diverse

Sunt angajatorii obligati sa ofere echipament de protectie angajatilor?

Recomanda informatia!

Echipamentul de protectie se refera la o gama de produse care este conceputa pentru a proteja utilizatorul de pericolele la locul de munca, cum ar fi obiecte si masinarii grele, particule din aer si alte elemente care pot pune sanatatea angajatilor in pericol. Echipamentul de protectie poate fi proiectat pentru a proteja intregul corp sau o anumita parte, cum ar fi picioarele sau capul. Echipamentul special este supus unor teste riguroase pentru a verifica daca protejeaza utilizatorul de pericolele la care este expus.

Ce fel de articole de protectie trebuie sa ofere un angajator?

Un angajator este obligat sa furnizeze orice echipament care reduce riscul in mediul de lucru. De exemplu, un mediu in care se lucreaza cu obiecte ascutite si sticla, ar necesita incaltaminte de protectie. Aceasta incaltaminte este confectionata din materiale speciale, cu talpa antiperforare, astfel incat sa protejeze piciorul in cazul in care angajatul calca pe obiecte ascutite. Sau, daca se lucreaza intr-un mediu cu mult praf, angajatorul va trebui sa puna la dispozitie personalului masti de unica folosinta. Un angajat are dreptul de a comunica angajatorului daca simte ca nu este in siguranta in mediul dat. Un angajator are datoria de a se asigura ca personalul este protejat la cel mai inalt nivel, in special intr-un mediu de lucru cu risc crescut de accidente.

Fiecare angajator trebuie sa se asigure ca echipamentele de protectie adecvate sunt furnizate angajatilor care pot fi expusi unui risc pentru sanatate sau siguranta in timp ce lucreaza. Angajatorii nu numai ca trebuie sa furnizeze echipamente de protectie potrivite pentru mediul de lucru, ci sunt si obligati sa instruiasca angajatii cu privire la modul de intretinere si utilizare corecta a acestor echipamente.

Angajatorii trebuie sa furnizeze echipament de protectie pentru agentii sau angajatii temporari?

Un agent sau angajat temporar este platit prin intermediul agentiei si, din acest motiv, angajatorii pot fi confuzi in ceea ce priveste asigurarea echipamentului de protectie pentru personalul temporar. Cu toate acestea, odata ce agentul paseste la locul de munca al angajatorului, acesta este clasificat ca angajat. Adica pe scurt, chiar daca lucreaza doar pentru o zi, angajatorul trebuie sa furnizeze echipament de protectie. Acest lucru se aplica si pentru angajatii temporari, agenti, angajatii de proba si pentru orice persoana care desfasoara munca direct pentru un angajator.

Ce articole sunt incluse in echipamentul de protectie?

Exista o gama larga de articole care sunt incluse in categoria echipamentelor de protectie. In functie de activitate si mediul de lucru, acestea pot sa difere. Cele mai populare echipamente de protectie sunt:

  • Protectia ochilor – se ofera ochelari de protectie sau viziera
  • Protectie pentru urechi – acest tip de protectie include dopuri si protectoare pentru urechi.
  • Protectia capului – casca tare, sapca cu calota de protectie
  • Protectia picioarelor – incaltaminte de protectie cum ar fi: bocanci de protectie, pantofi de protectie si cizme de protectie
  • Protectia mainilor, cum ar fi manusile de siguranta.
  • Protectia respiratiei – masca de unica folosinta, masca de protectie cu valva
  • Articole Hi Vis – haine de inalta vizibilitate cum ar fi pantaloni hi vis si veste hi vis.
  • Si multe altele.

Recomanda informatia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *